IT

Indsatserne inden for IT omfatter læremidler, devices til eleverne og IT support.

Læremidler

De fleste læremidler købes af hver enkelt skole, så det er forskelligt fra skole til skole, hvad der er tilgængeligt. Her kan du spørge skolens PLC-medarbejder for at få et overblik over, hvad der er tilgængelig på netop din skole.

Fælles for alle skoler er, at der er adgang til Ordbogen.com, Appwriter, Skoletube, Min Uddannelse, Aula og Google Suite for Education.

Devices til eleverne

Eleverne arbejder primært på chromebooks. For eleverne fra 6.-9. klasse er der 1:1 løsning, så hver elev har adgang til egen device. Det er forskelligt fra skole til skole, om eleverne må tage deres device med hjem, eller om den opbevares på skolen. Elever på andre klassetrin deles om skolens øvrige devices.

IT support

Hvis du får behov for teknisk support, skal du oprette en sag til IT. Det gør du ved at klikke på "IT Support"-bogmærket i RKsit-bogmærkemappen i Chrome browseren.

Ofte kan langt de fleste udfordringer klares over mail eller telefon. Hvis der er behov for fysisk møde, er skolens IT supporter på skolen en gang om ugen. Hvis der er behov for akut hjælp, kommer supporteren med det samme.

Hvis der er behov for hjælp til Google/RKsit, Aula eller Min Uddannelse, skal du tage fat i en af skolens superbrugere.

Vil du vide mere, kan du tage kontakt til: