Bæredygtighed som indsats på skolerne i Randers Kommune.
Kompetenceudviklingsforløbet var - som tidligere år - kendetegnet ved en tæt kobling mellem teori og praksis. Der var undervejs i forløbet arbejdet med aktionslæringsforløb på skolerne med afsæt i indholdet fra undervisningsgangene. Her var aktørerne koblet i teams på tværs af skoler. Indholdsmæssigt havde forløbet fokus på bæredygtighed i både et bredt og et fagfagligt perspektiv i undervisningen.
Derudover blev de eksterne læringsmiljøer bragt i spil, og aktørerne fik indblik i de kommunale klimaindsatser på tværs af forvaltninger. De undervisningsforløb, deltagerne udarbejdede i fællesskab, blev delt på tværs af skoler med henblik på, at alle skoler kunne benytte disse.
Aktørerne var optagede af, hvordan undervisning med fokus på bæredygtighed kunne tilrettelægges og gennemføres i eget/egne fag og kunne medvirke til at løfte indsatser omkring undervisning i bæredygtighed i flere fag på egen skole.